Ogólne warunki

/
Ogólne warunki

Szybki dostęp

Dodatki

Ogólne Warunki („Warunki”)

Regulaminu Ogólnego jest Safety Products 7 Commercial Limited Liability Company (siedziba: 2013 Pomáz, Pápay László utca 1.; numer rejestracyjny firmy: 13-09-212239; numer podatkowy: 29202476-2-13) jako operator ( „ Operator ”). Przedmiotem działalności gospodarczej jest sprzedaż produktów oferowanych na Stronie internetowej („ Produkty ”), która obejmuje proces zawierania i zmiany odpowiednich umów, obejmuje treść i szczegółowe warunki umów.

Usługodawca na podstawie umów zawartych pomiędzy Stronami dostarcza produkt osobom fizycznym, prawnym oraz innym organizacjom zamawiającym produkt („ Klient ”). Zawarcie umów pomiędzy stronami („ Umowa ”) poprzez publikację usług oferowanych przez Klienta w serwisie https://siren7.hu/ („ Serwis ”), („ Zaproszenie do składania ofert ”), poprzez ich zamówienie przez Klienta („ Oferta ”), a także potwierdzenie i akceptacja zamówionych Usług przez Operatora („ Przyjęcie Oferty ”). Zamawiając Usługę Klient akceptuje postanowienia niniejszych OW i uważa je za wiążące.

Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie do wszelkich umów i usług zawieranych przez Usługodawcę i Klienta (zwanych dalej: Stronami) za pośrednictwem wskazanej powyżej Strony Internetowej, niezależnie od tego, czy są one wykonywane na terenie Węgier czy za granicą, przez Usługodawcę lub jego współautorzy. Jeżeli Klient podczas zawierania transakcji działa w imieniu osoby prawnej lub jako indywidualny przedsiębiorca, akceptując niniejsze Ogólne Warunki, oświadcza, że zawiera umowę w celach związanych z wykonywanym przez niego zawodem, wykonywaną samodzielnie działalnością gospodarczą oraz działalności gospodarczej, zatem nie ma zastosowania także ustawa V z 2013 r. Kodeks cywilny („ Księga Rodzaju ”) 8:1. Zgodnie z § (1), punkt 3, ani CLV z 1997 r. o ochronie konsumentów. Ustawa („ Fgytv. ”) dla konsumenta zgodnie z § 2 lit. a). Jeżeli Klient zastosuje się do art. i Fgytv. jest klasyfikowany jako konsument, Usługodawca udziela informacji o prawach i obowiązkach konsumentów wynikających z transakcji za pomocą Formularza Informacji o Ochronie Konsumenta i Formularza Odstąpienia od umowy stanowiącego część niniejszych Ogólnych Warunków.

W przypadku zawarcia przez strony umowy indywidualnej, jeżeli zawarta między nimi umowa indywidualna nie stanowi inaczej, w sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie mają postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków. W przypadku rozbieżności/sprzeczności pomiędzy postanowieniami Umowy a niniejszymi Warunkami, za wiążące uważa się postanowienia niniejszej umowy zawartej pomiędzy stronami.

Do korzystania z usług Serwisu uprawnieni są wszyscy Klienci Usługodawcy, jeżeli uznają postanowienia niniejszego Regulaminu za wiążące dla nich.

 

  1. POSTANOWIENIA PODSTAWOWE

W kwestiach nieuregulowanych niniejszymi OWU stosuje się ustawę V z 2013 r. Kodeks cywilny („ Ptk ”) oraz ustawę CVIII z 2001 r. o niektórych zagadnieniach usług związanych ze społeczeństwem informacyjnym . Ustawa oraz CVIII z 2001 r. o niektórych zagadnieniach dotyczących usług handlu elektronicznego oraz usług związanych ze społeczeństwem informacyjnym . zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy („ Elkertv ”).

Niniejszy dokument obowiązuje od dnia 9 września 2024 r.

 

  1. USŁUGI OFEROWANE PRZEZ KONTRAHENTÓW I OPERATORA

    1. Umawiające się strony

Umowa zawierana jest pomiędzy Klientem dokonującym zakupu produktów oferowanych w Serwisie a Operatorem.

Istotne dane dla Operatora to :

Nazwa operatora: Safety Products 7 Spółka komercyjna z ograniczoną odpowiedzialnością

Siedziba Operatora to: 2013 Pomáz, Pápay László utca 1

Osoba upoważniona do reprezentowania Operatora: Péter Popper

Numer identyfikacji podatkowej Operatora: 29202476-2-13

Klientami mogą być następujące osoby:

  • osoby niebędące osobami fizycznymi (np.: osoby prawne, inne organizacje)
  • osoby fizyczne
    • konsumenci
    • osoby fizyczne niebędące konsumentami

Za konsumentów nie uważa się osób fizycznych działających w zakresie wykonywania zawodu, prowadzenia działalności na własny rachunek lub działalności gospodarczej.

 

  1. PROCES ZAWIERANIA UMOWY I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY

Klient przesyła do Operatora swoją Ofertę zakupu danego produktu poprzez kliknięcie ikony „Złóż zamówienie” po wypełnieniu wszystkich obowiązkowych pól odpowiedniego arkusza danych i sprawdzeniu wprowadzonych danych. Operator przyjmuje ofertę Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail z potwierdzeniem ( Przyjęcie Oferty ), która w szczególności zawiera oświadczenie Usługodawcy o akceptacji.

Zgodnie z niniejszymi OWU, Operator ma obowiązek dostarczyć produkt(y), przenieść własność towaru oraz, w razie potrzeby, przekazać wszelkie dokumenty dotyczące towaru. Miejscem wykonania świadczenia – o ile niniejszy Regulamin nie stanowi inaczej lub Strony nie stanowią inaczej – jest siedziba Operatora.

Jeżeli w zamówieniu podany został „Adres dostawy”, Operator ma obowiązek przekazać towar Klientowi lub zorganizować jego wysyłkę w sposób określony przez Klienta w polu „Sposób dostawy” w trakcie składania zamówienia. Koszt przesyłki – wskazany na Stronie – pokrywa Klient. Klient podczas składania zamówienia może wybrać jeden z poniższych sposobów dostawy.

  • Dostawa do domu MPL: 1990 HUF,
  • Poczta: 990 HUF i bezpłatna dostawa

W przypadku odbioru towaru w sposób określony w niniejszym paragrafie, Klient w trakcie składania zamówienia może wybrać jedną z poniższych metod płatności.

  • Gotówka przy odbiorze
  • Płatność kartą bankową SimplePay

Operator ma obowiązek dostarczyć towar w ilości, jakości i opisie określonym w umowie oraz przechowywać i pakować zgodnie z umową.

Operator dostarczy wybrany i zamówiony w Serwisie Produkt w terminie określonym w potwierdzeniu zamówienia przesłanym Klientowi pocztą elektroniczną lub w inny sposób, sposobem dostawy wskazanym przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

 

  1. ZAMÓWIENIE USŁUGI, OFERTA USŁUGODAWCY I AKCEPTACJA PRZEZ KLIENTA

Na Stronie możliwe jest dokonywanie zakupów z rejestracją lub bez.

przepisami o ochronie danych, które go dotyczą jako osoby, której dane dotyczą oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu znajdującego się na Stronie Internetowej Operatora, Klient ma możliwość korzystania z usług w następujący sposób:

  1. W Serwisie Operator umożliwia Klientom zamawianie publikowanych tam Produktów (Zaproszenie do składania ofert). Klient ma możliwość wyboru Produktu opublikowanego w Serwisie, na odpowiednim interfejsie, gdzie wskazana jest charakterystyka danego Produktu, instrukcja jego użytkowania oraz wynagrodzenie brutto za usługę. W razie potrzeby szczegółowe informacje na temat właściwości produktu i sposobu jego stosowania można znaleźć w dołączonej do produktu instrukcji obsługi.
  2. Składając Ofertę, a tym samym zamawiając Produkty, Klient zobowiązany jest podać następujące dane:
    1. Nazwisko i imię Klienta
    2. Numer telefonu i adres e-mail Klienta
    3. Fizyczny adres, pod którym Usługodawcy mogą świadczyć zamówioną Usługę, jeśli zamówisz produkt z dostawą do domu.
  3. Klient zamawiając Produkt odpowiadający jego potrzebom ( podając dane w pkt a)-c) pkt 2, po zaakceptowaniu niniejszych OWU i przepisów o ochronie danych osobowych , wyraża zgodę na jego rozpatrzenie („ Rozpatrzenie Produktu ”) i przesyła zamówienie . („ Przyjęcie oferty ”).
  4. Po zaakceptowaniu Oferty możesz wybrać jedną z następujących opcji płatności:
  • Opcja dostawy za pobraniem
  • Opcja płatności kartą bankową SimplePay
  1. W interesie Operatora nie leży, aby Operator nie mógł obciążać rachunku bankowego Klienta z powodu błędu w systemie banku świadczącego usługę płatności kartą bankową. Operator nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności.
  2. Wynagrodzenie za Produkt jest płatne w następujący sposób.
    1. Wynagrodzenie za Produkt zostanie pobrane z konta Klienta po wprowadzeniu danych karty bankowej Klienta.

Operator ma obowiązek dostarczyć zamówiony Produkt w terminie dostawy określonym w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia, termin dostawy rozpoczyna się następnego dnia po całkowitej zapłacie ceny zakupu. Dostawa odbywa się za pośrednictwem firmy transportowej. Operator nie ma możliwości podjęcia się dostawy o określonej godzinie (godzinie), chyba że strony odrębnie uzgodnią to na piśmie.

Jeżeli Klient posiada przedawnioną, niezapłaconą fakturę, Operator może odmówić dostawy i nowych zamówień do czasu jej uregulowania. Od dnia opóźnienia Klient zobowiązany jest przestrzegać przepisów Kodeksu Cywilnego. zobowiązany jest zapłacić odsetki za zwłokę. Wszelkie koszty powstałe w związku z windykacją należności ponosi Klient.

Klient ma obowiązek sprawdzić przesyłkę po pozycji w chwili doręczenia lub odbioru, a w przypadku kompletnej dostawy podpisać pokwitowanie. Po tym terminie Operator nie może przyjmować reklamacji z tytułu braków. Jeżeli Klient stwierdzi jakiekolwiek uszkodzenia lub odchylenia, przewoźnik ma obowiązek na żądanie Klienta wydać towar partiami i spisać protokół na miejscu. Za powstałe szkody odpowiada przewoźnik.

Klient ma obowiązek uiścić należność za swoje zamówienie jednocześnie z zamówieniem lub gotówką przy odbiorze. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłaty za dostawę, przy czym zmiana wchodzi w życie z chwilą jej opublikowania w Serwisie. Modyfikacja nie ma wpływu na koszt dostawy już zamówionych produktów.

Cena Produktów uwidoczniona w Serwisie podana jest w forintach (kwota brutto) i zawiera ogólny podatek obrotowy oraz inne opłaty publicznoprawne. Jeżeli serwis dostępny jest także dla klientów zagranicznych, ceny podawane są w walucie obowiązującej w kraju miejsca złożenia zamówienia połączonego z serwisem. Koszt wysyłki nie jest wliczony w cenę Produktów.

Do złożenia zamówienia na poszczególne Produkty Rejestracja nie jest wymagana. Po kliknięciu na nią Klient może dodać wybrany Produkt do swojego Koszyka (podsumowującej listy zawierającej zamówienia) przy pomocy przycisku „ Dodaj do koszyka ”. Można przeglądać zawartość Koszyka oraz usuwać jego zawartość (lub poszczególne elementy jego zawartości) klikając na ikonę usuwania przy danym produkcie. Następnie Klient określa sposób dostawy i płatności, a następnie dane do faktury i dostawy. Przed złożeniem zamówienia Klient może na stronie podsumowania sprawdzić szczegóły swojego zamówienia, zmienić adres rozliczeniowy oraz wybrać metodę płatności.

zostaje złożone po kliknięciu przycisku „ Zamawiam z obowiązkiem zapłaty ”. Złożenie zamówienia powoduje złożenie przez Klienta wiążącej oferty, a z chwilą otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem zobowiązania do zapłaty w sposób określony w formach płatności.

Operator zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów, które można zamówić w Serwisie, pod warunkiem, że modyfikacja zacznie obowiązywać w chwili pojawienia się na Stronie. Modyfikacja nie ma wpływu na cenę zakupu już zamówionych produktów.

Jeżeli pomimo staranności Operatora w Serwisie zostanie wyświetlona błędna cena, w szczególności, ale nie wyłącznie, wskazana zostanie cena oczywiście błędna (np. cena „0 HUF” lub „cena 0 HUF” lub „1” HUF), wówczas Usługodawca nie jest zobowiązany do dostarczenia Produktu po niewłaściwej cenie, ale może zaoferować dostawę po prawidłowej cenie, wiedząc, że Klient może zrezygnować z zamiaru zakupu.

Zamówienie zostanie przyjęte przez Operatora wyłącznie w przypadku, gdy Klient uzupełnił wszystkie dane niezbędne do złożenia zamówienia i całkowicie je sfinalizował. Jeżeli Klient wypełni dane błędnie lub niekompletnie, otrzyma od Operatora komunikat o błędzie i jego zamówienie nie będzie mogło zostać sfinalizowane. Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie lub inne problemy lub błędy, które mogą wynikać z błędnych i/lub niedokładnych danych zamówienia podanych przez Klienta. Klient przyjmuje do wiadomości i wyraźnie akceptuje, że w przypadku podania błędnego adresu dostawy Operator nie pokryje Klientowi kosztów przesyłki, a Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów ponownej dostawy pod poprawiony adres.

Klient składając zamówienie oświadcza, że akceptuje niniejsze Ogólne Warunki i uznaje je za wiążące.

Operator niezwłocznie potwierdzi otrzymanie zamówienia (oferty zawarcia umowy) przesłanego Klientowi przez Klienta, za pośrednictwem automatycznej wiadomości e-mail z potwierdzeniem, która to wiadomość e-mail z potwierdzeniem zawiera istotne dane zamówienia oraz identyfikator zamówienia . Ta wiadomość e-mail z potwierdzeniem informuje Klienta jedynie o tym, że jego zamówienie zostało odebrane przez Operatora.

Jeżeli Klient wysłał już swoje zamówienie do Operatora i zauważy błąd w danych w e-mailu potwierdzającym, ma obowiązek powiadomić Operatora w terminie 1 dnia kalendarzowego. W takim przypadku Usługodawca dokona odpowiedniej modyfikacji zamówienia, zgodnie z żądaniem Klienta

 

 

  1. OBOWIĄZKI KLIENTA

Zgodnie z postanowieniami niniejszych OWU Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny zakupu i odbioru towaru.

Obowiązek zapłaty ceny zakupu przez Klienta obejmuje podjęcie wszelkich środków i dopełnienie formalności wymaganych umową lub przepisami prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego. i Elkertv. zgodnie z jej postanowieniami są one niezbędne do umożliwienia zapłaty. Klient – jeżeli Strony nie postanowiły inaczej lub jeżeli z niniejszych Ogólnych Warunków nic innego nie wynika – zobowiązany jest dokonać płatności zanim Operator udostępni Klientowi towar zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami.

Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny zakupu nawet w przypadku braku kontroli Produktów.

 

  1. WARUNKI PŁATNOŚCI

Po potwierdzeniu zamówienia Klient może uregulować należność za produkty w następujący sposób.

  • Opcja dostawy za pobraniem
  • Opcja płatności kartą bankową SimplePay

Operator automatycznie realizuje zamówienie i w zależności od wybranego sposobu płatności przesyła fakturę drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail, a następnie – jeżeli Strony nie postanowiły inaczej lub niniejsze Ogólne Warunki nie stanowią nie zawierają innego postanowienia – kwota zapłacona przez Klienta dostarcza Towar Klientowi po zaksięgowaniu tej kwoty.

Po zaksięgowaniu wpłaconej przez Klienta kwoty Operator wystawia fakturę przesłaną drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail (lub na wyraźne życzenie Klienta pocztą na podany przez Klienta adres) w zależności od wybraną przez Klienta metodą płatności. Akceptując Ogólne Warunki Klient wyraża zgodę na wystawienie przez Operatora faktury przesyłanej mu drogą elektroniczną. Istnieje możliwość wycofania tej zgody poprzez złożenie jasnego oświadczenia prawnego skierowanego do Operatora. Jeżeli faktura Klienta lub wniosek o przesłanie opłat drogą elektroniczną będzie gotowy, Operator poinformuje/prześle fakturę/żądanie opłat drogą elektroniczną. Klient ma obowiązek wydrukować fakturę elektroniczną bez podpisu elektronicznego i zaksięgować ją jako fakturę w formie papierowej w swojej księgowości

 

  1. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ROZLICZEŃ

Wystawienie faktury następuje jednocześnie z zamówieniem Produktu poprzez program do fakturowania Billingo.

Po dostarczeniu przesyłki przez firmę logistyczną iLogistics, nasz system wysyła fakturę drogą elektroniczną do Klienta.

 

  1. ZAGADNIENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

Akceptując niniejsze OWU, Klient wyraźnie przyjmuje do wiadomości, że Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez Produkty.

Przypadkowo opublikowany Orderer Elkertv. W przypadku informacji naruszających Twoje prawa określone w § 13 Usługodawcą jest Elkertv. w przypadku żądania zgodnie z Operator ma obowiązek zastosować się także do wszelkich żądań urzędowych lub sądowych w przewidzianym prawem terminie.

Operator wyłącza wszelką odpowiedzialność za jakiekolwiek naruszenia popełnione przez Klienta.

Ze względu na możliwość transgranicznego charakteru sprzedaży produktów, Klient akceptuje, że korzystając z Serwisu uwzględnia również przepisy odpowiedniego ustawodawstwa krajowego. Jeżeli jakakolwiek działalność związana z korzystaniem z Serwisu nie jest dozwolona zgodnie z prawem obowiązującym w kraju Klienta, Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za korzystanie z niej.

Jeżeli Klient zauważy w Serwisie treści budzące zastrzeżenia, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić to Operatorowi. Jeżeli w toku postępowania w dobrej wierze Operator uzna wskazanie za zasadne, jest uprawniony do niezwłocznego usunięcia lub modyfikacji informacji.

Operator ponosi odpowiedzialność za bezawaryjność produktów zgodnie z przepisami ochrony konsumentów.

 

  1. POPRAWA BŁĘDÓW WPROWADZONYCH DANYCH

Na każdym etapie składania zamówienia, aż do momentu wysłania zamówienia do Usługodawcy, Klient ma możliwość w dowolnym momencie skorygowania w Serwisie ewentualnego błędu przy wprowadzaniu danych w interfejsie zamówienia (poprzez naciśnięcie przycisku „wstecz” w przypadku treść poprzedniej strony).

 

  1. ANULOWANIE I ANULOWANIE ZAMÓWIONEJ USŁUGI

Jeżeli Usługodawca nie może dotrzeć na miejsce świadczenia Usługi w umówionym terminie lub Użytkownik na miejscu poinformuje Usługodawcę, że nie potrzebuje zamówionej Usługi, Usługobiorca zobowiązany jest do zwrotu pełnej kwoty cena Usługi.

Jeżeli rezygnacja następuje w miejscu świadczenia usługi, po rozpoczęciu świadczenia Usługi, Klient zobowiązany jest do zwrotu pełnej ceny Usługi.

Klient może zrezygnować z zamówionych Usług w następujący sposób:

Akceptując niniejsze Ogólne Warunki Klient wyraźnie przyjmuje do wiadomości, że w przypadku rezygnacji z Usługi na więcej niż 24 godziny przed jej wykonaniem jest zobowiązany do zapłaty operatorowi opłaty za rezygnację (odszkodowanie) w wysokości 3.000 HUF w w przypadku jednorazowej rezygnacji z usługi 3000 HUF w przypadku regularnej Usługi 3000 HUF.

 

  1. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

Serwis oraz jego projekt wizualny, tekstowy i konstrukcyjny mają indywidualny, oryginalny charakter i dlatego są chronione prawem autorskim. Operator jest właścicielem praw autorskich do wszelkich treści prezentowanych w Serwisie: wszelkich utworów autorskich lub innej twórczości intelektualnej.

Kopiowanie, zapisywanie lub drukowanie całości lub części zawartości Serwisu na fizycznym lub innym nośniku danych jest dozwolone wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Operatora.

Oprócz praw szczegółowo określonych w niniejszym Regulaminie, rejestracja, korzystanie z Serwisu oraz żadne postanowienie Regulaminu nie przyznaje Klientowi prawa do jakiegokolwiek używania lub wykorzystywania nazw handlowych lub znaków towarowych znajdujących się w Serwisie.

Modyfikacja Umowy

Zmiana umowy zawartej pomiędzy Stronami może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej, zgodnie z zasadami zawarcia umowy zawartymi w niniejszych Ogólnych Warunkach.

 

  1. Postanowienia końcowe

Klientowi nie wolno wykorzystywać Serwisu do udostępniania lub reklamowania treści o charakterze bezprawnym, rozprzestrzeniania wirusów komputerowych lub gromadzenia nieautoryzowanych danych.

W przypadku, gdy Klient poprzez powyższe zachowanie wyrządzi Operatorowi lub osobie trzeciej szkodę, jest on zobowiązany do jej naprawienia, a Operator nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.

Strony zobowiązane są do współdziałania w celu wykonania Umowy. Strony akceptują wymianę korespondencji drogą elektroniczną jako pisemną formę wzajemnej komunikacji.

Operator ma prawo w każdej chwili jednostronnie zmienić warunki niniejszych OWU ze skutkiem na przyszłość. Operator informuje Klientów o zmianach za pośrednictwem interfejsu Serwisu. Po dokonaniu modyfikacji korzystanie z Serwisu uzależnione jest od ich wyraźnej akceptacji przez Klienta za pośrednictwem Serwisu i w sposób tam przewidziany. W przypadku zawarcia nowej umowy Klient, który zawarł już umowę, nie może powoływać się na treść dotychczas obowiązujących Ogólnych Warunków jako na praktykę umowną przyjętą i stosowaną pomiędzy Stronami, nawet w przypadku ewentualnego niepodania powyższych informacji.

Strony zobowiązane są do zachowania informacji, danych lub innej wiedzy, o których dowiedziały się w trakcie wykonywania umowy, a które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa drugiej strony oraz do zapewnienia, aby nieuprawnione osoby trzecie nie miały do nich dostępu . Strony zobowiązane są do zachowania poufności także po rozwiązaniu umowy.

Budapeszt, 9 września 2024 r.

 

 Dodatki

  1. Załącznik nr

 

Informacja konsumencka 45/2014. (II.26.) Na podstawie dekretu rządowego

Usługodawca w szczególności zwraca uwagę na fakt, że nie możesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 29 dekretu rządowego 45/2014 (II.26). (1) w odniesieniu do następujących produktów sprzedawanych przez Operatora:

 

  • w odniesieniu do towarów, na których cenę lub wynagrodzenie Operator nie ma wpływu, uzależnione jest od ewentualnych wahań na rynku pieniężnym nawet w terminie określonym w § 20 ust. 2)
  • w przypadku towaru nieprefabrykowanego, który został wyprodukowany na podstawie instrukcji lub na wyraźne życzenie konsumenta, albo w przypadku towaru, który został wyraźnie dostosowany do konsumenta
  • w przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub zachowują swoją jakość przez krótki czas
  • w przypadku towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu po przekazaniu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę
  • w odniesieniu do towarów, które po dostawie ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie zmieszane z innymi towarami
  • w zakresie sprzedaży i zakupu nagrań audio i wideo w zapieczętowanym opakowaniu oraz kopii programów komputerowych, jeżeli Konsument otworzył opakowanie po dostarczeniu

 

Możliwości rozpatrywania skarg i egzekwowania prawa

Konsument może zgłosić sprzeciw konsumencki na następujące dane kontaktowe:

Numer telefonu: +36/70-730-6636
Adres e-mail: hello@siren7.hu Osobiście: 2013 Pomáz, Pápay László utca 1.

Konsument może ustnie lub pisemnie zgłosić Operatorowi swoją reklamację , która dotyczy postępowania, działalności lub zaniechania Operatora lub osoby działającej w interesie lub na rzecz Operatora, związanej bezpośrednio z dystrybucją lub sprzedażą produktów i towarów konsumentom .

Operator ma obowiązek niezwłocznie rozpatrzyć reklamację ustną i w razie potrzeby ją naprawić . Jeżeli Konsument nie wyraża zgody na rozpatrzenie reklamacji lub nie jest możliwe natychmiastowe rozpatrzenie reklamacji, Operator ma obowiązek niezwłocznie spisać reklamację i swoje stanowisko w jej sprawie oraz przekazać jej kopię Konsumentowi w dniu miejsce w przypadku reklamacji ustnej składanej osobiście. W przypadku reklamacji ustnej zgłaszanej telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych usług komunikacji elektronicznej należy ją przesłać Konsumentowi najpóźniej w terminie 30 dni – zgodnie z przepisami dotyczącymi odpowiedzi na reklamację pisemną – w tym samym terminie, w którym merytoryczna odpowiedź. W pozostałym zakresie ma on obowiązek postąpić w związku z pisemną reklamacją w następujący sposób. O ile bezpośrednio obowiązujący akt prawny Unii Europejskiej nie stanowi inaczej, Operator ma obowiązek odpowiedzieć na pisemną reklamację w terminie trzydziestu dni od jej otrzymania i podjąć działania w celu jej przekazania . Ustawa może określić krótszy termin, a dłuższy – ustawa. Operator ma obowiązek uzasadnić swoje stanowisko odrzucające reklamację. Operator ma obowiązek przydzielić unikalny numer identyfikacyjny reklamacji ustnej zgłoszonej telefonicznie lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

Protokół reklamacji musi zawierać:

  1. imię i nazwisko oraz adres konsumenta,
  2. miejsce, czas i sposób złożenia reklamacji,
  3. szczegółowy opis reklamacji Konsumenta, wykaz dokumentów, dokumentów i innych dowodów przedstawionych przez Konsumenta,
  4. oświadczenie Operatora o jego stanowisku w sprawie reklamacji Konsumenta, jeżeli reklamacja może zostać rozpatrzona niezwłocznie,
  5. podpis osoby sporządzającej protokół oraz – z wyjątkiem reklamacji ustnych zgłaszanych za pomocą telefonu lub innych usług komunikacji elektronicznej – podpis konsumenta,
  6. miejsce i godzinę sporządzania protokołów,
  7. w przypadku reklamacji ustnej zgłaszanej telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych usług komunikacji elektronicznej, unikalny numer identyfikacyjny reklamacji.

Operator ma obowiązek przechowywać protokół reklamacji oraz kopię odpowiedzi przez okres trzech lat i przedstawiać go na żądanie organów kontrolnych.

W przypadku odrzucenia reklamacji Operator ma obowiązek pisemnie poinformować Konsumenta o tym, do jakiego organu lub organu pojednawczego może wszcząć postępowanie w sprawie swojej reklamacji – zgodnie z jej charakterem. Informacja musi zawierać także siedzibę, dane kontaktowe telefoniczne i internetowe oraz adres korespondencyjny właściwego organu i organu pojednawczego ze względu na miejsce zamieszkania lub zamieszkania konsumenta. Informacja musi także uwzględniać, czy Operator korzysta z procedury komisji pojednawczej w celu rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego.

Jeżeli jakikolwiek spór konsumencki pomiędzy Operatorem a konsumentem nie zostanie rozstrzygnięty w trakcie negocjacji, konsumentowi przysługują następujące możliwości egzekwowania prawa:

Złożenie skargi do organów ochrony konsumentów . Jeżeli konsument zauważy naruszenie jego praw konsumenckich, przysługuje mu prawo złożenia skargi do organu ochrony konsumentów właściwego ze względu na jego miejsce zamieszkania. Po rozpatrzeniu reklamacji organ podejmuje decyzję o prowadzeniu postępowania w sprawie ochrony konsumentów. Zadania urzędowe pierwszego stopnia w zakresie ochrony konsumentów realizują urzędy stołeczne i powiatowe właściwe ze względu na miejsce zamieszkania konsumenta, ich wykaz znajdziesz tutaj: Portal Konsumencki – Urząd Ochrony Konsumentów (fogyasztovedelem.kormany.hu)

Postępowanie sądowe. Klientowi przysługuje prawo dochodzenia swoich roszczeń wynikających ze sporu konsumenckiego przed sądem w ramach postępowania cywilnego zgodnie z ustawą V z 2013 r. Kodeks cywilny oraz ustawą CXXX z 2016 r. Kodeks postępowania cywilnego. zgodnie z przepisami prawa.

Informujemy, że możesz złożyć na nas skargę konsumencką. Jeżeli odrzucimy Twoją reklamację konsumencką, masz również prawo zwrócić się do Komisji Pojednawczej właściwej ze względu na Twoje miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania: warunkiem wszczęcia postępowania komisji pojednawczej jest podjęcie przez konsumenta bezpośredniej próby rozstrzygnięcia sporu z Konsumentem zainteresowany biznes. Na wniosek konsumenta zamiast organu właściwego za postępowanie prowadzi organ pojednawczy wskazany we wniosku konsumenta.

Operator ma obowiązek współdziałania w trybie komisji pojednawczej.

W tym zakresie Operatorzy zobowiązani są do przesłania odpowiedzi na zaproszenie organu pojednawczego, a obowiązek stawienia się przed organem pojednawczym wpisuje się jako obowiązek („zapewnienie udziału osoby uprawnionej do zawarcia ugody na rozprawie „).

Jeżeli siedziba lub placówka Operatora nie jest zarejestrowana na terenie okręgu izby, przy której działa właściwy terytorialnie organ pojednawczy, obowiązek współpracy Operatora rozciąga się na umożliwienie zawarcia ugody w formie pisemnej zgodnie z potrzebami konsumenta.

W przypadku naruszenia powyższego obowiązku współpracy organ ochrony konsumentów jest uprawniony do nałożenia obowiązkowych kar finansowych, w przypadku niezgodnego z prawem zachowania Operatorów na skutek zmiany przepisów prawa nie ma możliwości odstąpienia od nałożonej kary. Oprócz ustawy o ochronie konsumentów znowelizowane zostały także odpowiednie przepisy ustawy o małych i średnich przedsiębiorstwach, zatem nie da się uniknąć kar finansowych także w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.

Rada pojednawcza jest odpowiedzialna za rozstrzyganie sporów konsumenckich poza postępowaniem sądowym. Zadaniem kolegium pojednawczego jest podjęcie próby osiągnięcia porozumienia między stronami w celu rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego, a w przypadku niepowodzenia tego rozstrzygnięcia, podjęcie decyzji w sprawie w celu zapewnienia prostego, szybkiego, skutecznego i oszczędne egzekwowanie praw konsumentów. Na wniosek konsumenta lub Operatora komisja pojednawcza udziela porad w zakresie praw i obowiązków konsumenta.

Postępowanie przed komisją pojednawczą rozpoczyna się na wniosek konsumenta. Żądanie należy złożyć w formie pisemnej do przewodniczącego komisji pojednawczej: wymóg pisemny można spełnić listownie, telegramem, telegrafem lub faksem, a także w inny sposób umożliwiający odbiorcy przechowywanie kierowanych do niego danych na stałe przez przez okres odpowiedni do celu danych oraz wyświetlenie przechowywanych danych w niezmienionej formie i treści.

Wniosek musi zawierać

  1. imię i nazwisko, miejsce zamieszkania lub lokalizacja konsumenta,
  2. nazwę, siedzibę lub lokalizację Operatora, którego dotyczy spór konsumencki,
  3. jeżeli konsument wskaże organ wezwany zamiast właściwego organu pojednawczego,
  4. krótki opis stanowiska konsumenta, faktów je potwierdzających oraz ich dowodów,
  5. oświadczenie konsumenta, że konsument bezpośrednio podjął próbę rozstrzygnięcia spornej sprawy z zainteresowanym przedsiębiorcą
  6. oświadczenie konsumenta o tym, że nie wszczął w sprawie postępowania innego organu pojednawczego, nie wszczął postępowania mediacyjnego, nie złożono pozwu ani nie złożono wniosku o wydanie nakazu zapłaty,
  7. wniosek o decyzję zarządu,
  8. podpis konsumenta.

Do żądania należy dołączyć dokument lub jego kopię (wyciąg), którego treść Konsument powołuje jako dowód, a w szczególności pisemne oświadczenie Operatora o odrzuceniu reklamacji, a w przypadku jego braku inny dostępny pisemny dowód konsumenta o próbie pojednania.

Jeżeli Konsument działa przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo.

Więcej informacji na temat rad pojednawczych można znaleźć tutaj: http://www.bekeltetes.hu

Więcej informacji na temat właściwych terytorialnie Rad Pojednawczych można znaleźć tutaj:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

W przypadku roszczenia dotyczącego ochrony konsumentów przeciwko przedsiębiorstwu, konsument może również zwrócić się do organu pojednawczego. Fgytv. Zgodnie z § 20 do postępowania przed komisją rozjemczą właściwą jest komisja pojednawcza ze względu na miejsce zamieszkania konsumenta. W przypadku braku krajowego miejsca zamieszkania i miejsca zamieszkania Konsumenta, właściwość organu pojednawczego ustala siedziba Operatora, którego dotyczy spór konsumencki, lub organ uprawniony do jego reprezentowania, który w przypadku Usługodawcy:

Produkty bezpieczeństwa 7 Komercyjna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Adres: 2013 Pomáz, Pápay László utca 1.

Godziny przyjęć klientów: HP: 8:00 – 16:30

Telefon: +36/70-730-6636

E-mail: hello@siren7.hu

(zarówno osobiście, jak i telefonicznie)

Adres do korespondencji: 2013 Pomáz, Pápay László utca 1

(Na podstawie wniosku konsumenta za postępowanie odpowiedzialny jest organ pojednawczy wskazany we wniosku konsumenta, a nie organ właściwy, jak opisano powyżej.

Dane kontaktowe każdej właściwej terytorialnie komisji pojednawczej: https://bekeltetes.hu/udvozlo (pozycja menu Rad)

Platforma internetowego rozstrzygania sporów

Komisja Europejska stworzyła stronę internetową, na której konsumenci mogą się zarejestrować, dając im tym samym możliwość rozstrzygnięcia sporów prawnych związanych z zakupami w Internecie poprzez wypełnienie wniosku, unikając postępowania sądowego. W ten sposób konsumenci mogą dochodzić swoich praw, na przykład nie powstrzymując ich od dystansu.

Jeśli chcesz złożyć reklamację dotyczącą produktu lub usługi zakupionej w Internecie i niekoniecznie chcesz udać się do sądu, możesz skorzystać z internetowego narzędzia rozstrzygania sporów.

Na portalu Ty i sprzedawca, na którego złożyliście skargę, możecie wspólnie wybrać organ rozstrzygający spory, któremu chcesz powierzyć rozpatrzenie reklamacji.

Platforma internetowego rozstrzygania sporów jest dostępna tutaj:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

 

  1. Załącznik nr

 

Informacja konsumencka 373/2021. (VI. 30.) Na podstawie dekretu rządowego

Konsument ma także prawo – stosownie do wagi naruszenia umowy – żądać proporcjonalnej wypłaty odszkodowania albo rozwiązać umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub świadczenie usług cyfrowych, jeżeli

  1. a) naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wiązałaby się z nieproporcjonalnymi dodatkowymi kosztami dla przedsiębiorstwa;
  2. b) przedsiębiorca nie dopełnił następujących obowiązków: w przypadku skorzystania z prawa rękojmi do naprawy lub wymiany, przedsiębiorca – bez istotnych niedogodności dla konsumenta, biorąc pod uwagę charakter i cel treści cyfrowych lub usługi cyfrowej – ma obowiązek bezpłatnie usunąć wadę przez Konsumenta w rozsądnym terminie od dnia powiadomienia, tak aby była ona zgodna z umową;
  3. c) błąd w wykonaniu wystąpił wielokrotnie, pomimo podjęcia przez przedsiębiorcę próby doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
  4. d) błąd w wykonaniu jest na tyle poważny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub natychmiastowe rozwiązanie umowy; Lub
  5. e) przedsiębiorca nie zobowiązał się do zapewnienia zgodności usługi z umową lub z okoliczności wynika, że przedsiębiorca nie zapewni zgodności usługi z umową w rozsądnym terminie lub bez istotnej szkody dla interesów konsumenta.

W przypadku skorzystania z prawa z tytułu rękojmi za naprawę lub wymianę, w zależności od właściwości technicznych treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, przedsiębiorca może wybrać sposób doprowadzenia treści cyfrowych lub usługi cyfrowej do zgodności z umową. Świadczenie odszkodowania jest proporcjonalne, jeżeli jego wysokość jest równa różnicy pomiędzy wartością faktycznie wyświadczonej konsumentowi usługi a kwotą należną konsumentowi z tytułu wykonania umowy. Jeżeli konsument chce odstąpić od umowy, powołując się na wadliwe wykonanie, na przedsiębiorcy spoczywa ciężar udowodnienia, że wada jest nieistotna. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy może zostać zrealizowane poprzez skierowanie do przedsiębiorcy oświadczenia prawnego wyrażającego decyzję o odstąpieniu od umowy.

Jeżeli przedsiębiorca nie wywiąże się z wykonania umowy, konsument ma obowiązek wezwać przedsiębiorcę do wykonania umowy. Jeżeli przedsiębiorca pomimo żądania konsumenta nie dostarczył treści cyfrowych lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym terminie uzgodnionym przez strony, konsument może odstąpić od umowy. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania przedsiębiorcy do wykonania, jeżeli

  1. a) przedsiębiorca nie zobowiązał się do dostarczania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej albo z okoliczności wynika, że nie będzie dostarczać treści cyfrowych lub usługi cyfrowej; Lub
  2. b) z porozumienia stron lub z okoliczności zawarcia umowy wynika, że dla konsumenta spełnienie świadczenia w oznaczonym terminie jest niezbędne, a przedsiębiorca tego nie robi.

Obowiązki spółki w przypadku rozwiązania umowy

W przypadku odstąpienia od umowy firma ma obowiązek zwrócić konsumentowi całą zapłaconą przez niego kwotę tytułem odszkodowania. Jeżeli jednak świadczenie było zgodne z umową przez czas oznaczony przed rozwiązaniem umowy, wynagrodzenie za ten okres nie podlega zwrotowi. W tym ostatnim przypadku należy zwrócić część odszkodowania obowiązującą za okres niezgodnego z umową świadczenia, a także uiszczone z góry przez konsumenta odszkodowanie, które obowiązywałoby za pozostały okres obowiązywania umowy, gdyby umowa nie zostało zakończone. Jeżeli konsumentowi przysługuje proporcjonalna dostawa odszkodowania albo odstąpienie od umowy, przedsiębiorca ma obowiązek wykonać ciążący na nim obowiązek zwrotu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie czternastu dni od powzięcia wiadomości o skorzystaniu z tego prawa. Spółka dokonuje zwrotu należnej konsumentowi kwoty w taki sam sposób, w jaki użył konsumenta. Za wyraźną zgodą konsumenta firma może skorzystać z innego sposobu płatności w celu zwrotu pieniędzy, jednak konsument nie może z tego tytułu zostać obciążony żadnymi dodatkowymi opłatami. Koszty związane ze zwrotem kosztów ponosi firma.

Na żądanie konsumenta przedsiębiorca udostępnia konsumentowi wszelkie treści inne niż dane osobowe, które konsument dostarczył lub utworzył w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej udostępnianej przez przedsiębiorcę [art. 373/2021 (VI. 30.) z wyjątkiem postanowień art. 25 ust. 2 lit. a), b) lub c) Rozporządzenia Rządowego].

Konsument ma prawo do bezpłatnego, nieograniczonego pobierania w rozsądnym czasie treści cyfrowych w powszechnie używanym formacie danych możliwym do odczytania za pomocą technologii komputerowej. W razie odstąpienia od umowy przedsiębiorca może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w tym w szczególności może spowodować, że treści cyfrowe lub usługa cyfrowa staną się dla konsumenta niedostępne albo wyłączyć konto użytkownika . Zablokowanie konta nie wpływa na prawo konsumenta wynikające z art. 15 ust. 3 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych do żądania od firmy kopii treści jego danych osobowych, która musi zapewnić konsumentowi taką możliwość w rozsądnym terminie czas.

Obowiązki konsumenta w przypadku odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy Konsument powstrzymuje się od korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim. Jeżeli treść cyfrowa została dostarczona na fizycznym nośniku danych, konsument ma obowiązek niezwłocznie zwrócić fizyczny nośnik danych, na koszt Operatora, na żądanie przedsiębiorcy w terminie czternastu dni od powzięcia wiadomości o wypowiedzeniu. Za korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej przez okres przed rozwiązaniem umowy konsument obowiązany jest uiścić opłatę proporcjonalną do usługi wykonanej zgodnie z umową.

 

 

  1. Załącznik nr

Informacje dotyczące ochrony konsumentów na podstawie dekretu rządowego 45/2014 (II.26.).

-w sprawie zamawiania produktów-

Prawa i obowiązki zawarte w niniejszej karcie informacyjnej obowiązują Cię, jeśli jako konsument zawarłeś umowę z firmą wskazaną w tej informacji w celu zakupu produktu. Zgodnie z ustawą V z 2013 r. Kodeks cywilny (Ptk.) § 8 ust. 1 ust. 1 pkt 3 za konsumenta uważa się „osobę fizyczną działającą poza zakresem wykonywania zawodu, samodzielnego wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej”.

  1. Informacje ogólne przed zawarciem umowy
  2. Niniejsza karta informacyjna zawiera istotne warunki oraz informacje dotyczące umów zawartych pomiędzy nieobecnymi z Operatorem, a także informacje związane z umową.
  3. Informacje o istotnych właściwościach zakupionego produktu możesz przeczytać w opisie danego produktu na stronie internetowej, a także w przesłanej przez firmę ofercie lub potwierdzeniu.
  4. Nazwa i dane firmy zawarte są w Ogólnych Warunkach Handlowych, które wraz z tymi informacjami pojawiają się w jednolitej strukturze.
  5. O całkowitej kwocie całkowitego wynagrodzenia za produkt zgodnie z umową plus podatek możesz dowiedzieć się w opisie produktu, podczas sprawdzania zawartości koszyka podczas zakupu oraz w potwierdzeniu zamówienia.
  6. Z warunkami dostaw i opłatami za dostawę możesz zapoznać się w ogólnych warunkach Operatora. Operator rozpatrując reklamacje przestrzega przepisów CLV z 1997 roku dotyczących ochrony konsumentów. ustawy (dalej: Fgytv.) i działa zgodnie z przepisami określonymi w niniejszej karcie informacyjnej.
  7. Informacje na temat gwarancji na akcesoria, gwarancji na produkt i rękojmi znajdują się w punkcie 2. informacje zawarte w załączniku.
  8. W przypadku roszczenia z tytułu ochrony konsumentów przeciwko Operatorowi możesz zwrócić się także do organu pojednawczego. Właściwy organ pojednawczy według siedziby Usługodawcy. Fgytv. Zgodnie z § 20, do postępowania przed komisją pojednawczą właściwą jest komisja pojednawcza działająca w miejscu zamieszkania lub miejscu pobytu konsumenta. W przypadku braku krajowego miejsca zamieszkania i miejsca pobytu Konsumenta, właściwość organu pojednawczego ustala siedziba Operatora biorącego udział w sporze konsumenckim lub organ uprawniony do jego reprezentowania. Na podstawie wniosku konsumenta za postępowanie odpowiedzialny jest organ pojednawczy wskazany we wniosku konsumenta, a nie organ właściwy, jak opisano powyżej.

 

2.1. Informacje o prawie do odstąpienia od umowy/anulacji

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni.
  2. Nie możesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy i rozwiązania umowy:
    • w przypadku umowy o świadczenie usługi, po zakończeniu świadczenia usługi w całości, jeżeli Operator przystąpił do jej świadczenia za Twoją wyraźną, uprzednią zgodą, a Ty przyjąłeś do wiadomości, że utracisz prawo do wypowiedzenia po zakończenie usługi jako całości;
    • w przypadku produktu lub usługi, na cenę lub wynagrodzenie Operatora Rynku Pieniężnego nie ma wpływu, zależy to od ewentualnych wahań nawet w terminie określonym w § 20 ust. 2 Rozporządzenia Rządu nr 45/2014 (II.26.);
    • w przypadku produktu nieprefabrykowanego, który został wyprodukowany na Twoje polecenie lub na Twoje wyraźne życzenie, lub w przypadku produktu, który został wyraźnie dostosowany do potrzeb konsumenta;
    • w sprawie produktu łatwo psującego się lub produktu, który przez krótki czas zachowuje swoją jakość;
    • w przypadku Produktu w zamkniętym opakowaniu, którego po otwarciu po dostarczeniu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę;
    • w odniesieniu do Produktu, który po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostaje nierozłącznie zmieszany z innym Produktem;
    • w przypadku napoju alkoholowego, którego rzeczywista wartość zależy od wahań rynkowych w sposób, na który Operator nie ma wpływu, a którego cena została uzgodniona przez strony przy zawarciu umowy sprzedaży, jednakże umowa zostanie zrealizowana dopiero po trzydziestym roku dzień od jej zawarcia;
    • w przypadku Umowy Operatorskiej, w ramach której Operator przyjedzie do Ciebie na Twoje wyraźne żądanie w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji (nie dotyczy to ceny usług lub produktu będącego dodatkiem do usług wyraźnie zamówionych przez Ciebie oraz wymiany części służące do przeprowadzenia konserwacji lub naprawy oferowanej przez Operatora);
    • w sprawie sprzedaży i zakupu nagrań audio i wideo w zapieczętowanym opakowaniu, a także kopii programów komputerowych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w odniesieniu do dzienników, czasopism i periodyków, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    • w przypadku umów zawieranych w drodze aukcji publicznej;
    • z wyjątkiem usług mieszkaniowych, w przypadku umowy o świadczenie zakwaterowania, transportu, najmu samochodu, cateringu lub usługi związanej z spędzaniem czasu wolnego, jeżeli w umowie uzgodniono termin lub termin wykonania;
    • w odniesieniu do treści danych cyfrowych umieszczonych na niefizycznym nośniku danych, jeżeli Operator przystąpił do świadczenia za Twoją wyraźną, uprzednią zgodą, a jednocześnie wyrażając tę zgodę, oświadczyłeś, że utracisz prawo odstąpienia od umowy/ zakończenie po rozpoczęciu występu.
  1. Okres odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba trzecia inna niż przewoźnik, otrzymałeś produkt.
  2. Jeżeli chcesz skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musisz przesłać jednoznaczne oświadczenie o zamiarze odstąpienia od umowy (np. pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną) na adres wskazany w niniejszej informacji lub możesz w tym celu skorzystać z numeru 2 . oraz wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy będący częścią informacji w załączniku.
  3. Z prawa odstąpienia/wypowiedzenia umowy skorzystasz w terminie, jeśli wyślesz oświadczenie o odstąpieniu/wypowiedzeniu umowy przed upływem terminu określonego powyżej.
  4. Usługodawca nie posiada kodeksu postępowania w rozumieniu ustawy o zakazie nieuczciwych praktyk handlowych wobec konsumentów.

2.2. Skutki prawne odstąpienia/wypowiedzenia umowy

  1. Jeżeli odstąpisz od niniejszej umowy, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócimy Ci całą przyznaną przez Ciebie rekompensatę, w tym koszty transportu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów poniesionych w związku z fakt, że jesteś tym, który oferujemy, wybrałeś inny sposób transportu niż najtańszy standardowy sposób transportu.) Podczas zwrotu używamy tego samego sposobu płatności, jaki został użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie podasz swoje zgodę na użycie innej metody płatności; nie poniosą Państwo żadnych dodatkowych kosztów w związku ze skorzystaniem z tej metody zwrotu. Możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania produktu z powrotem lub udowodnienia, że go odesłałeś: należy wziąć pod uwagę wcześniejszą z dwóch dat.
  2. Należy go zwrócić lub przekazać Operatorowi nie później niż 14 dni od dnia powiadomienia o oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli odeślą Państwo produkt przed upływem terminu 14 dni.
  3. Ponoszą Państwo bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
  4. Za zmniejszenie wartości produktu możesz odpowiadać tylko wtedy, gdy nastąpiło ono na skutek używania wykraczającego poza konieczny do stwierdzenia charakteru, właściwości i działania produktu.

 

 

  1. Załącznik nr

Informacje dla konsumentów dotyczące gwarancji na akcesoria i gwarancji na produkt

Prawa i obowiązki zawarte w niniejszej broszurze informacyjnej przysługują Ci w przypadku, gdy zawarłeś umowę z Operatorem wskazanym w niniejszej broszurze informacyjnej jako konsument. Zgodnie z ustawą V z 2013 r. Kodeks cywilny (Ptk.) § 8 ust. 1 ust. 1 pkt 3 za konsumenta uważa się „osobę fizyczną działającą poza zakresem wykonywania zawodu, samodzielnego wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej”.

 

Gwarancja na akcesoria

W którym przypadku możesz skorzystać z gwarancji na akcesoria?

W przypadku nienależytego wykonania przez Usługodawcę (dalej: Operator) mogą Państwo dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec Operatora na zasadach Kodeksu Cywilnego.

Jakie prawa przysługują Ci w związku z roszczeniem gwarancyjnym?

Możesz – według własnego wyboru – skorzystać z następujących roszczeń gwarancyjnych na akcesoria:

Możesz żądać naprawy lub wymiany, chyba że realizacja wybranego przez Ciebie żądania jest niemożliwa albo wiązałaby się z nieproporcjonalnymi dodatkowymi kosztami dla Operatora w porównaniu do realizacji innego żądania. Jeśli nie złożyłeś lub nie mogłeś zażądać naprawy lub wymiany, możesz zażądać proporcjonalnej dostawy odszkodowania, możesz naprawić usterkę na koszt Operatora, lub możesz zlecić naprawę komuś innemu, lub – w tym ostatnim przypadku – możesz także odstąpić od umowy.

Możesz przejść z wybranej gwarancji na akcesoria na inną, poniesiesz jednak koszt tej zmiany, chyba że było to uzasadnione lub Operator podał ku temu powód.

Jaki jest termin dochodzenia roszczeń gwarancyjnych?

Masz obowiązek zgłosić błąd niezwłocznie po jego wykryciu, nie później jednak niż w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia błędu. Jednocześnie zwracamy uwagę na fakt, że po upływie dwuletniego okresu przedawnienia od zakończenia umowy nie można już dochodzić uprawnień z tytułu rękojmi na akcesoria. W przypadku rzeczy używanej termin ten jest wskazany przy produkcie na stronie internetowej, jednak nie krócej niż rok.

Przed kim możesz dochodzić swoich roszczeń gwarancyjnych na akcesoria?

Możesz zgłosić roszczenie gwarancyjne na akcesoria przeciwko Operatorowi.

Jakie są inne warunki dochodzenia praw z tytułu gwarancji na akcesoria?

Dopóki nie zostanie udowodnione inaczej, należy przyjąć, że wada stwierdzona w ciągu roku od daty dostawy towaru istniała już w chwili dostawy towaru, chyba że domniemanie to jest niezgodne z charakterem towaru lub charakterem przedmiotu zamówienia. wada. Niniejszy ustęp ma zastosowanie również do towarów zawierających elementy cyfrowe. Jednakże po upływie roku od wykonania masz już obowiązek wykazać, że stwierdzona przez Ciebie wada istniała już w chwili wykonania.

Operator może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeżeli naprawa lub wymiana jest niemożliwa albo wiązałaby się z nieproporcjonalnymi dodatkowymi kosztami dla Operatora, biorąc pod uwagę wszelkie okoliczności, w tym wartość, jaką reprezentuje usługa w stanie nienagannym , a także wagę naruszenia umowy.

Konsument ma także prawo – w zależności od wagi naruszenia umowy – żądać proporcjonalnej wypłaty odszkodowania lub odstąpić od umowy sprzedaży, jeżeli

  1. a) Operator nie dokonał naprawy lub wymiany albo ją wykonał, ale nie zastosował się w części lub w całości do postanowień art. 373/2021. (VI. 30.) odmówił spełnienia warunków określonych w ust. 3 § 13 Rozporządzenia Rządu lub zgodnie z ust. 1 doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
  2. b) wystąpił powtarzający się błąd w wykonaniu, pomimo podjęcia przez Operatora próby doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
  3. c) błąd w wykonaniu jest na tyle poważny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub natychmiastowe rozwiązanie umowy sprzedaży; Lub
  4. d) Operator nie podjął się doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub z okoliczności wynika, że Operator nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym terminie lub bez istotnej szkody dla interesów konsumenta.

Jeżeli Konsument chce odstąpić od umowy sprzedaży, powołując się na wadliwe wykonanie, na Operatorze spoczywa ciężar udowodnienia, że wada jest nieistotna. Konsument ma prawo wstrzymać pozostałą część ceny zakupu – dostosowaną do wagi naruszenia umowy – w całości lub w części, do czasu wywiązania się przez Operatora ze swoich obowiązków związanych z dotrzymaniem umowy i wadliwym wykonaniem. Rozsądny termin naprawy lub wymiany towaru liczony jest od chwili zgłoszenia przez Konsumenta wady Operatorowi. Konsument ma obowiązek udostępnić Towar Operatorowi w celu dokonania naprawy lub wymiany.

Operator ma obowiązek zapewnić zwrot wymienianego towaru na własny koszt. Jeżeli naprawa lub wymiana wymaga usunięcia towaru, który został oddany do użytku zgodnie z rodzajem i przeznaczeniem towaru – zanim wada stała się stwierdzona – wówczas obowiązek naprawy lub wymiany obejmuje usunięcie towaru niezgodnego z umową oraz uruchomienie wymienionego lub naprawionego towaru złożenie lub poniesienie kosztów demontażu lub uruchomienia.

Dostarczenie odszkodowania jest proporcjonalne, jeżeli jego wysokość jest równa różnicy pomiędzy wartością towaru należnego konsumentowi z tytułu wykonania umowy a wartością towaru rzeczywiście otrzymanego przez konsumenta. Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy sprzedaży może zostać zrealizowane poprzez skierowanie do Operatora oświadczenia prawnego zawierającego decyzję o odstąpieniu od umowy.

Jeżeli wadliwe wykonanie dotyczy tylko określonej części towaru dostarczonego w ramach umowy sprzedaży i w stosunku do niego zachodzą przesłanki skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, konsument może odstąpić od umowy sprzedaży tylko w odniesieniu do towaru wadliwego, ale także w odniesieniu do wszelkich innych towarów nabytych wraz z nimi, może od niej odstąpić, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać od konsumenta, że zatrzyma wyłącznie towar zgodny z umową.

Jeżeli Konsument odstąpi od umowy sprzedaży w całości lub – zgodnie z paragrafem poprzednim – w zakresie części towaru dostarczonego w ramach umowy sprzedaży, wówczas

  1. a) Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Operatorowi na koszt Operatora; I
  2. b) Operator ma obowiązek niezwłocznie zwrócić konsumentowi cenę zakupu zapłaconą za dany towar, gdy tylko otrzyma on towar lub zaświadczenie potwierdzające zwrot towaru.

Gwarancja produktu

W którym przypadku możesz skorzystać z gwarancji na produkt, prawda?

W przypadku wady rzeczy ruchomej (produktu) możesz według własnego wyboru dochodzić swoich uprawnień wynikających z gwarancji na akcesoria lub reklamacji z tytułu rękojmi na produkt.

Jakie prawa przysługują Ci w związku z roszczeniem gwarancyjnym na produkt?

W ramach roszczenia gwarancyjnego na produkt możesz żądać jedynie naprawy lub wymiany wadliwego produktu.

W którym przypadku produkt uznaje się za wadliwy?

Produkt jest wadliwy, jeżeli nie odpowiada wymaganiom jakościowym obowiązującym w chwili wprowadzenia go do obrotu lub nie posiada właściwości opisanych przez producenta.

Jaki jest termin dochodzenia roszczeń gwarancyjnych na produkt?

Roszczenie gwarancyjne na produkt możesz zgłosić w ciągu dwóch lat od wprowadzenia produktu do obrotu przez producenta. Po upływie tego terminu utracisz to prawo.

Przeciwko komu i na jakich innych warunkach możesz dochodzić swoich roszczeń gwarancyjnych na produkt?

Roszczenia z tytułu gwarancji na produkt możesz dochodzić wyłącznie wobec producenta lub dystrybutora rzeczy ruchomej. W przypadku roszczenia gwarancyjnego na produkt należy udowodnić wadę produktu.

W jakich przypadkach producent (dystrybutor) jest zwolniony z obowiązków gwarancyjnych produktu?

Producent (dystrybutor) jest zwolniony z obowiązków gwarancyjnych na produkt tylko wtedy, gdy może udowodnić, że:

– produkt nie został wyprodukowany lub wprowadzony do obrotu w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, lub

– według stanu nauki i techniki wada nie była możliwa do rozpoznania w chwili wprowadzenia go do obrotu lub

– wada produktu wynika ze stosowania przepisów prawa lub bezwzględnie obowiązujących przepisów urzędowych.

Wystarczy, że producent (dystrybutor) udowodni jeden powód zwolnienia.

Jeśli jednak roszczenie gwarancyjne na produkt zostanie pomyślnie zrealizowane, możesz zgłosić roszczenie gwarancyjne na akcesoria dotyczące wymienionego produktu lub naprawionej części przeciwko producentowi.

Obowiązkowa gwarancja

Przepisy przewidują 2-letni obowiązkowy okres przydatności do spożycia produktów dystrybuowanych przez Operatora.

 

Wzór oświadczenia o anulowaniu

Wzór oświadczenia o anulowaniu na podstawie dekretu rządowego 45/2014 (II.26.).

(wypełnij i odeślij tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: 

Ja/my niżej podpisany oświadczam, że korzystam/my z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży następującego(-ych) produktu/ów: 

Data zawarcia umowy/data odbioru: 

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):

Adres konsumenta(-ów):

Podpis konsumenta(-ów): (tylko w przypadku oświadczenia składanego w formie papierowej)